Rūpnīcas bagātā pieredze un tradīcijas ir attīstījušās vairāk nekā 130 gadu laikā.

Mēs turpinām papildināt uzņēmuma vēsturi ar jauniem tehniskiem sasniegumiem, lai sasniegtu izcilus rezultātus.

1888

fb

Uzņēmums tika dibināts uz bijušās Krievijas un Francijas biedrības “Provodņik” bāzes, kur sākās tehnisko un ķirurģijas gumijas izstrādājumu, linoleja un ragveida gumijas izstrādājumu ražošana. Tajā laikā “Provodņik” gumijas izstrādājumu ražošanā bija 4. vietā pasaulē, bet riepu ražošanā – otrajā vietā.

1946

fb

Tika nolemts bijušā “Provodņika” teritorijā uzcelt rūpnīcu piepilsētas elektrovilcieniem paredzētu elektroiekārtu ražošanai.
Tika izlaists pirmais tramvaja motora DTI-60 spoļu komplekts un sākta pasažieru vagonu elektroapgādes sistēmu ar RD-2 ģeneratoru ražošana.
Tika izveidoti remonta-mehāniskais, instrumentālais, tinumu-izolācijas, enkuru cehi un sīko detaļu cehs.

1949

fb

Tika organizēta elektrovilcienu DK-103 dzinēju ražošana.
Elektrovilciena CP elektroierīču ražošana.
Pasažieru vagonu RD-2D ģeneratoru un to apgaismošanai paredzēto DSCR-8A sadales kārbu ražošana.

1950

fb

RER pirmā Padomju Savienībā apguva veļas mazgājamo mašīnu EAJA-2 ražošanu. 
Uzsākta desmit vagonu elektrovilcienu ER-1 elektroiekārtu sērijveida ražošana.
Ieviesti ražošanā plastmasas kolektori PN-10 dzinējiem.

1960

Vēsture

Pirmo reizi Padomju Savienībā tika izstrādātas: elektroiekārtas elektrovilcieniem ER9, ER22, veļas mazgājamās mašīnas, nodilumizturīgi magnētiskie starteri PME-200.
Tika uzsākta elektroiekrāvēju un vagonu-elektrostaciju CMVC-61 elektrodzinēju un aparātu ražošana.
Tika izstrādāti apmēram 10 jauni elektrovilcienu elektroaprīkojuma komplektu veidi, vairāki elektroaprīkojuma veidi pasažieru vagoniem.

1970

Vēsture

Tika veikts līdzstrāvas 3kV elektrovilciena ER-200, kas attīsta ātrumu 200 km/h., elektroaprīkojuma komplekta pirmais izmēģinājums.
Izstrādāta jauna pusautomātiskā veļas mašīna “Rīga-20”.
Izgatavoti izmēģinājuma paraugi elektroiekārtām vieglajiem un kravas elektromobiļiem ar enerģijas rekuperāciju akumulatora baterijā bremzēšanas laikā.
Projektētas elektroiekārtas sprādziendrošiem elektroiekrāvējiem.

1980

Vēsture

Tika izgatavoti 20 Latvijas elektromobiļi RAF ar RER elektroaprīkojumu.
Projektēts elektroaprīkojums elektromobiļiem, elektroratiņiem, krautnētājiem, vilcējiem un iekrāvējiem ar kravnesību no 0,63 līdz 45 tonnām.
Projektētas maiņstrāvas un līdzstrāvas vilcienu ER29, ER30 elektroiekārtas ar impulsa palaišanu un rekuperāciju.
Izstrādātas 3kV līdzstrāvas vilcienu ER2R / ED2Т elektroiekārtas ar elektrisko bremzēšanu un rekuperāciju.

1990

Vēsture

Sākta elektroaprīkojuma ražošana līdzstrāvas vilcieniem ED2M, ED4M un maiņstrāvas vilcieniem ED9M.
Sākta vēja turbīnas ar 1-3 kW ģeneratoru ražošana.
Izstrādāti elektroiekārtu komplekti pasažieru vagoniem ar lokomotīves vilci ar induktora ģeneratoru 2GV.13U1 un jaudu 32 kW.
Izstrādāti elektroiekārtu komplekti pasažieru vagoniem ar centralizētu elektrobarošanu un kustības ātrumu līdz 200 km/h.
Izgatavotas elektroiekārtas līdzstrāvas vilcieniem ET2M ar elektrisko bremzēšanu.
Izstrādāta iekārta vilcieniem ar komutācijas elektromotoriem, kas dod enerģijas ietaupījumu līdz 20%.

2000

Vēsture

Rūpnīca tika pārveidota par akciju sabiedrību.
Izgatavots līdzstrāvas vilces dzinējs metropolitēna vagoniem 5DT-117MU.
Izstrādāts elektroiekārtu komplekts līdzstrāvas elektrovilcienam ar rekuperatīvās-reostata bremzēšanas elektrodinamiku EPL2T.
Izstrādāti mūsdienīgi tehnikas paraugi – vilces asinhronās piedziņas piepilsētas satiksmes elektrovilcieniem.

2010

Vēsture

Izgatavots asinhronais vilces dzinējs DTA-170 metropolitēna vilcieniem.
Izgatavots elektroiekārtu komplekts līdzstrāvas elektrovilcieniem EP2D.
Izgatavots elektroiekārtu komplekts līdzstrāvas elektrovilcieniem EG2Tv ar asinhrono piedziņu MCD-1, -2.
Izgatavoti elektroiekārtu komplekti metro vilcienu 81-717 / 714 sērijas modernizācijai.
Izstrādāts asinhronās piedziņas komplekts pašizgāzējam BelAZ-90.
Izstrādāti elektroiekārtu komplekti pavadošajiem vagoniem un pasta-bagāžas vagoniem ar lokomotīves vilci un induktora ģeneratoru 2GV.008.10U1 ar jaudu 12 kW.

2020

Vēsture

Šodien RER ražošana turpina attīstīties un koncentrējas uz mūsdienīgām tendencēm elektrotehniskajā rūpniecībā.

Mūs aizrauj jauni izaicinājumi, un mēs esam gatavi radīt tehnoloģijas transporta un enerģētikas infrastruktūras efektīvai darbībai.